Chef d'équipe salle à manger - Wesmount | Front of House Team Captain - Westmount


Qui nous sommes 

Nous appartenons à la catégorie de niche de la santé et du bien-être de la restauration. La mission de MANDY est de réinventer votre expérience de salade dans des espaces sensationnels! Nous sommes une organisation jeune et dynamique, soucieuse de créer de bonnes vibrations, tout en recherchant l’innovation et l’excellence.

Nous aimons promouvoir le bien-être, valoriser la responsabilité sociale et redonner à nos communautés! Nous traitons nos équipes et nos invités comme une famille, offrant un accès à une nourriture saine, fraîche et savoureuse! Nous croyons en gâtant nos clients à travers leurs 5 sens; le son de la vue, le goût, l’odeur et le couronnement avec notre approche personnalisée de l’expérience client! Si vous êtes un entrepreneur autonome, qui valorise fortement la collaboration, un mode de vie sain et s’efforce d’avoir un impact positif sur les personnes et l’environnement, alors MANDY’S est l’endroit qu’il vous faut!

Comme nous croyons en des étudiants éternels de la vie, nous encourageons les membres de notre équipe à être des joueurs d’équipe bien équilibrés, prêts à se salir les mains et à faire tout ce qu’il faut pour assurer le bon fonctionnement de votre restaurant! Peu importe le poste dans lequel vous commencez avec nous, vous aurez la possibilité de recevoir une formation polyvalente et serez chargé (e) d’occuper différents postes au sein de notre équipe

AVANTAGES:

  • Rabais d’employés
  • Pourboires partagés
  • Opportunité avec une entreprise en pleine croissance

LES TACHES:

  • Travailler avec passion et intégrité pour créer un environnement de travail positif en collaboration avec le superviseur de cuisine et le gérant de restaurant!
  • Soutenir le superviseur de cuisine pour répondre aux objectifs de fonctionnement et de vente quotidiens de la cuisine, notamment s’assurer que le processus de gestion des stocks et les processus de gestion des aliments (commandes, qualité des aliments, gestion des déchets, normes de sécurité et d’hygiène) sont respectés.
  • Exécuter la planification quotidienne des quarts de travail, l’organisation et la mise en œuvre des routines opérationnelles et des activités pour l’équipe de cuisine (utiliser l’outil de déploiement pour assigner les tâches quotidiennes aux heures de pointe et les autres heures
  • Agir en tant que modèle en respectant et en appliquant les politiques et procédures de MANDY’S salades gourmandes et en étant un guru de la connaissance des produits MANDY’S.
  • Encourager le superviseur de cuisine à s’assurer que le travail de l’équipe respecte et / ou dépasse les normes de qualité, de service et d’invité de l’entreprise en supervisant et en conseillant les membres de l’équipe sur les questions opérationnelles et procédurales (ex: connaissance du menu, préparation, cuisson, lancer, présentation et garniture)
  • Aider le superviseur de la cuisine à former les membres de l’équipe en fournissant une rétroaction continue et en assurant le suivi des objectifs individuels.
  • Préparer et organiser les réunions quotidiennes de l’équipe BOH.
  • Partenaire avec l’équipe FOH pour surveiller les temps d’attente des commandes des clients, répondre aux plaintes des clients concernant les commandes de nourriture et prendre toutes les mesures nécessaires liées à la cuisine pour aider les clients mécontents à retourner les clients.
  • Collaborer avec l’équipe FOH pour surveiller les temps d’attente des commandes des invités, répondre aux plaintes des clients concernant les commandes de produits alimentaires et prendre toutes les mesures nécessaires en rapport avec la cuisine afin de transformer les clients insatisfaits en clients fidèles.
  • Soumettre les rapports quotidiens (ex: Shiftnotes, Processus de gestion de trésorerie, etc.)
  • Aider le superviseur de cuisine dans le processus d’embauche des nouveaux membres de l’équipe de cuisine (ex: entrevues, etc.)
  • Revoir constamment les opérations de cuisine pour identifier des opportunités d’amélioration.
  • Exécuter des tâches administratives et d’autres tâches à la demande du superviseur de cuisine et / ou du gérant de restaurant.

EXIGENCES

  • Études post secondaires complétées / ou équivalentes.
  • 1 an d’expérience en leadership / supervision dans un restaurant, commerce de détail ou l’industrie de l’hôtellerie préféré.
  • Expérience en cuisine (préparation, recette et cuisine) (atout)
  • Posséder un diplôme dans un domaine culinaire ou l’industrie de l’hôtellerie (atout)
  • Capacité à saisir rapidement les faits, esprit analytique, facilité avec les chiffres, souci du détail et aptitude à prendre des décisions.
  • L’esprit d’équipe, compétence de leadership et de bonnes compétences en communication sont requis.
  • Français requis.
  • La confiance, l’intégrité, la capacité à gérer le stress, l’énergie, l’autonomie, l’initiative, la flexibilité et l’accent mis sur la qualité et l’organisation sont nécessaires.
  • Respecter et appliquer les politiques et les programmes de l’entreprise et répondre aux besoins de conformité.
  • Confortable dans des environnements dynamiques et en constante évolution.
  • Capable de rester debout pendant de longues périodes et / ou de travailler autour de la chaleur.
  • Peut travailler autour des autres dans des endroits proches.
  • Capable de soulever jusqu’à 25 livres.
  • Compétences informatiques / technophile (ex: GSuite.).
  • Certification MAPAQ et formation en secourisme (atout)

www.mandys.ca/fr Insta @mandysalads FB @mandyssalads

Who We Are

We fall under the niche category of health and wellness of the restaurant business. MANDY’S mission is to reimagine your salad experience within sensational spaces! We are a young, vibrant organization, all about creating good vibes, while striving for innovation and excellence.

We love to promote wellness, and value social responsibility, and giving back to our communities! We treat our teams and guests as family, offering access to wholesome, fresh, and flavourful food! We believe in spoiling our guests through their 5 senses; sight, sound, taste, smell and topping it off with our personalized approach to guest experience! If you are a self-starter, who strongly values collaboration, healthy living, and strives to positively impact people and the environment, then MANDY’S is the place for you

As we believe in being eternal students of life, we encourage our team members to be well-rounded team players, willing to get their hands dirty and do whatever it takes to keep your restaurant running smoothly! No matter what position you start in with us, you will have the opportunity to be cross-trained and will be tasked to take on different positions within our team.

PERKS

  • Employee discount
  • Tip Sharing
  • Opportunity to join a rapidly growing company

 THE GIG!

  • Work with passion and integrity to create a great work environment in collaboration with the General Manager and kitchen team!
  • Support the General Manager to meet daily front of house (FOH) operations and sales objectives, including ensuring aspects of the location’s inventory management process and food management process such as orders, food quality, waste management, safety and hygiene standards are being met.
  • Execute daily shift planning, organization and implementation of operational routines and activities for the FOH team (use deployment tool to assign daily tasks during peak and non-peak times).
  • Act as a role model by respecting and enforcing the policies and procedures of MANDY’S Gourmet Salads and being a MANDY’S product knowledge guru.
  • Support the General Manager in ensuring the FOH team’s work meets and/or exceeds company quality, service and guest standards by supervising and providing guidance to team members on operational and procedural matters (ex: MANDY’S VIP experience, menu knowledge, product knowledge etc…)
  • Assist the General Manager in developing FOH team members by providing continuous feedback and following up on individual goals.
  • Prepare and run the daily FOH team rallies.
  • Plan and manage the daily FOH team break schedule.
  • Partner with BOH Team to monitor guest order wait times, respond to guest complaints and take all necessary actions to support turning dissatisfied guests into returning customers.
  • Submit daily reporting requirements (ex: Shift notes, Cash Management process etc.)
  • Assist General Manager in the recruitment process for new FOH team members (ex: interviews etc..)
  • Constantly review FOH operations to identify opportunities for improvement.
  • Execute administrative tasks and other tasks as requested by the General Manager.

WHAT YOU BRING!

  • High-School Diploma or equivalent.
  • Previous sales experience
  • 1 year of leadership/supervisor experience in a restaurant, retail or hospitality setting preferred;
  • Possess a degree in a culinary field or the hospitality industry (asset)
  • Ability to quickly grasp facts, an analytical mind, facility with numbers, attention to detail and the ability to make decisions are required.
  • Team spirit, leadership and good communication skills are required.
  • French required.
  • Confidence, integrity, ability to manage stress, energy, autonomy, initiative, flexibility and a focus on quality and organization are required.
  • Adhere to and enforce company policies, programs and meet compliance needs.
  • Comfortable in fast-paced and continuously changing environments.
  • Able to stand for long periods of time and/or work around heat.
  • Can work around others in close quarters.
  • Capable of lifting up to 25 pounds.
  • Computer/tech savvy (ex: GSuite.).
  • MAPAQ certification and first aid training (asset).

www.mandys.ca Insta @mandysalads FB @mandyssalads

 

Who We Are

We fall under the niche category of health and wellness of the restaurant business. MANDY’S mission is to reimagine your salad experience within sensational spaces! We are a young, vibrant organization, all about creating good vibes, while striving for innovation and excellence.

We love to promote wellness, and value social responsibility, and giving back to our communities! We treat our teams and guests as family, offering access to wholesome, fresh, and flavourful food! We believe in spoiling our guests through their 5 senses; sight, sound, taste, smell and topping it off with our personalized approach to guest experience! If you are a self-starter, who strongly values collaboration, healthy living, and strives to positively impact people and the environment, then MANDY’S is the place for you

As we believe in being eternal students of life, we encourage our team members to be well-rounded team players, willing to get their hands dirty and do whatever it takes to keep your restaurant running smoothly! No matter what position you start in with us, you will have the opportunity to be cross-trained and will be tasked to take on different positions within our team.

PERKS

  • Employee discount
  • Tip Sharing
  • Opportunity to join a rapidly growing company

 THE GIG!

  • Work with passion and integrity to create a great work environment in collaboration with the General Manager and kitchen team!  
  • Support the General Manager to meet daily front of house (FOH) operations and sales objectives, including ensuring aspects of the location’s inventory management process and food management process such as orders, food quality, waste management, safety and hygiene standards are being met. 
  • Execute daily shift planning, organization and implementation of operational routines and activities for the FOH team (use deployment tool to assign daily tasks during peak and non-peak times). 
  • Act as a role model by respecting and enforcing the policies and procedures of MANDY’S Gourmet Salads and being a MANDY’S product knowledge guru. 
  • Support the General Manager in ensuring the FOH team’s work meets and/or exceeds company quality, service and guest standards by supervising and providing guidance to team members on operational and procedural matters (ex: MANDY’S VIP experience, menu knowledge, product knowledge etc…) 
  • Assist the General Manager in developing FOH team members by providing continuous feedback and following up on individual goals.
  • Prepare and run the daily FOH team rallies.
  • Plan and manage the daily FOH team break schedule. 
  • Partner with BOH Team to monitor guest order wait times, respond to guest complaints and take all necessary actions to support turning dissatisfied guests into returning customers.  
  • Submit daily reporting requirements (ex: Shift notes, Cash Management process etc.) 
  • Assist General Manager in the recruitment process for new FOH team members (ex: interviews etc..)
  • Constantly review FOH operations to identify opportunities for improvement.
  • Execute administrative tasks and other tasks as requested by the General Manager.   

WHAT YOU BRING!

  • High-School Diploma or equivalent. 
  • Previous sales experience 
  • 1 year of leadership/supervisor experience in a restaurant, retail or hospitality setting preferred;
  • Possess a degree in a culinary field or the hospitality industry (asset)
  • Ability to quickly grasp facts, an analytical mind, facility with numbers, attention to detail and the ability to make decisions are required. 
  • Team spirit, leadership and good communication skills are required. 
  • French required.
  • Confidence, integrity, ability to manage stress, energy, autonomy, initiative, flexibility and a focus on quality and organization are required. 
  • Adhere to and enforce company policies, programs and meet compliance needs. 
  • Comfortable in fast-paced and continuously changing environments.
  • Able to stand for long periods of time and/or work around heat.
  • Can work around others in close quarters.
  • Capable of lifting up to 25 pounds.
  • Computer/tech savvy (ex: GSuite.). 
  • MAPAQ certification and first aid training (asset).

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